The Legacy of Crafting


Περιληπτικά


  1. Ο κάθε ήρωας μπορεί να γνωρίζει μόνο ένα crafting skill

  2. Υπάρχουν βαθμίδες που ξεκινούν από Novice (d4), Apprentice (d6), Adept (d8), Expert (d10), Master (d12) 

  3. Για την εξέλιξη στις βαθμίδες χρειάζεται να φέρετε εις πέρας ένα συγκεκριμένο αριθμό από Successful Tasks διαφορετικά για κάθε Τέχνη. Ρίχνετε το αντίστοιχο ζάρι και σε περίπτωση 1 είναι μια αποτυχία.

  4. Όταν φτάσετε στον αριθμό των Tasks πηγαίνετε στον εκπαιδευτή σας και πληρώνετε το αντίστοιχο κόμιστρο, το οποίο πλέον είναι ίδιο για όλες τις Τέχνες! Novice=200sp, Apprentice 500sp, Adept 1200sp, Expert 5000sp, Master 15000sp

  5. Alchemy & Cooking: Σε περίπτωση που ρίξετε 1 ξανα ρίξτε ξανά το ζάρι, αν κάτσει ξανά το 1 ειναι μια critical failure κατάσταση & μερικές φορές αναπάντεχα πράγματα συμβαίνουν !

  6. Alchemy, Jewelcrafting & Cooking: Χρειάζονται 8 ώρες την ημέρα εργασία και χαρά χωρίς διαλείμματα. Στον Αλχημιστη υπάρχουν οι τιμές των πρώτων υλων σελ 67-70. Για το Cooking υπάρχουν παρακάτω οι τιμές στον πίνακα.

  7. Jeweler: Δεν έχουν κόστος γιατί στην πραγματικότητα πρέπει πρώτα να βρουν τους πολύτιμους λίθους για να δουλέψουν πάνω σε αυτούς. Άρα δουλεύουν μόνο από πλιάτσικο ή από δουλειές για τρίτους που έχουν ήδη στην κατοχή τους τους πολύτιμους λίθους (π.χ. nobles)

  8. Armourer & Weaponsmith: Στις σελίδες 50 με 54 του βασικού βιβλίου αναγράφεται το κάθε αντικείμενο και ο χρόνος/χρήμα για τις πρώτες ύλες που χρειάζονται. 

  9. Armourer & Weaponsmith: Φυσικά αμέσως φαίνεται ότι χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο οι συγκεκριμένοι crafters. Για χάρη ευκολίας, όταν θα φτιάχνετε κατι (μόνο οι συγκεκριμένοι 2 crafters) για 4 διαδοχικές ώρες ημερησίως θα θεωρείται ότι έχετε κάνει μια εργατομέρα!!

  10. Armourer: Στην λίστα με τις ιδιότητες της πανοπλίας ας προσθέσουμε το παρακάτω!. Extra Masterwork quality:  Skill Penalty Reduction: The skill check penalty is reduced by 1. If you aren’t proficient, it reduces it by one after the penalty is doubled. For example, if this quality is added to armor up to a mail shirt, anyone proficient with it would suffer no penalty, while someone not proficient with it would still suffer a -1 penalty.

  11. Ολοι ουσιαστικά οι Crafters όταν γίνουν Master φτιάχνουν τα masterwork items τα οποία τα αναλαμβάνει ο  Enchanter και τα κάνει μαγικά (έχω προσθέσει λίγες λεπτομέρειες στο τέλος του εγγράφου). 

  12. Enchanters ειναι ενα advanced crafting που ξεκινά από το 5ο επίπεδο και πάνω! Υπάρχει ένας μικρός οδηγός στο τέλος της ανάρτησης για την κατασκευή μαγικών αντικειμένων (μπορεί να μην προλάβετε αλλά είπα να το συμπεριλάβω στο campaign).  



Number of Successful Tasks




Alchemy/Cooking/ Jewelcrafting/ Enchanting

Armourer

Weaponsmith

Novice

0

0

0

Apprentice

25

5

10

Adept

50

10

20

Expert

100

20

40

Master

250

50

75

If you roll 1 on Crafting Check

Ruined & Special

Setback 10% of materials in sp

Setback 20% of materials in sp


New Crafting: Cooking

Rank

Benefit

Cost to produce/Cost to buy

Novice

Prepare delicious meals. You can also work as a cooker

1sp/2 sp

Apprentice

Add 1st meal enrichment

4sp/8sp

Adept

Add 2nd meal enrichment

8sp/12sp

Expert

Add 3rd meal enrichment

12sp/16sp

Master

Add 4th meal enrichment

16sp/20sp

 

 ·         Each adventurer can have one type of meal enrichment per day.

Meal Enrichments

 

  • Attentive: For 1 hour, you gain a +1 bonus on Perception and Search checks. If the 2nd enrichment is used, increase the duration to 4 hours. Finally adding the 3rd enrichment increases the duration to 8 hours per day.

  • Brain Food (Chocolate & Sweeties): For 1 hour, you gain a +1 bonus on all checks to recall information (most Knowledge Skills). If the 2nd enrichment is used increase the duration to 4 hours. Finally adding the 3rd enrichment increases the duration to 8 hours per day.

  • Concentration & Nature Balance (Teas):  For 1 hour, you gain a +1 bonus on checks to sustain Concentration, Survival, and Insight. If the 2nd enrichment is used increase the duration to 4 hours. Finally adding the 3rd enrichment increases the duration to 8 hours per day.

  • Immunity Boost: For 1 hour, you gain a +1 bonus on saves made to resist disease and poisons. If you’re already suffering from a disease, you gain immediately another saving throw to counter the ailments. If the 2nd enrichment is used increase the duration to 4 hours. Finally adding the 3rd enrichment increases the duration to 8 hours per day.

  • Vitality Boost: Everyone that partakes of the meal gains 1d4 temporary VP. If the 2nd enrichment is used increase temporary VP to 2d4. Finally adding the 3rd enrichment increases temporary VP to 3d4.

  • Nutrient: All prepared food increases wound recovery by 1. You must have at least 2 full meals per day, 10 minutes minimum each, to get full benefit. This benefit stack with other similar effects i.e bard’s song of rest, ranger & druid great outdoors.

   

New Crafting: Jewelcrafting

Rank

Benefit

Novice

Work at one Jewel at any given time per day.

Apprentice

Work at two Jewels at any given time per day. 1st Upgrade

Adept

Work at three Jewels at any given time per day. 2nd Upgrade

Expert

Work at four Jewels at any given time per day. 3rd upgrade

Master

Work at five Jewels at any given time per day. 4th upgrade

Upgrades (pick one type every time you increase crafting mastery)

·         Tinker I: All jewels you work with gain +5% increased value

·     Tinker II: All jewels you work with gain another +5% increased value.

·     Veins of the Earth: Tinker can use their perception skills to locate veins of precious minerals in the general area. This ability can be used once per day or after a long rest.

·     Gem cutting: Polish an extra Jewel per day.

  

New Crafting: Enchanting & Scribing (Minimum level 5)

Rank

Benefit

Novice

You learn the art of scribing. Create a scroll without requirements i.e magic missile

Apprentice

Learn a Glyph

Adept

Improve Scribing. Scrolls with one requirement i.e 

Expert

Learn a second Glyph

Master

Scribe scrolls with 2 requirements i.e fireball & learn a third Glyph


All enchanted items must be created by a Master Craftsman


All Glyphs cost an extra 1000sp per glyph.


(can stack with Armourer & Weaponsmithing Masterwork Qualities)


(Each set of Armour & a weapon can ONLY hold One Glyph at a time)


A couple of examples


  • Of Deflection: Improve AC by 1

  • Of Might: Add +1 melee damage

  • Of Quickness: +1 to Initiative.

  • Of wraith: increase damage die by one step 

And many more...


At 10th spend a Talent to acquire Master Enchanter. You can freely create items using 3 glyphs at once.




Comments

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Class Acts: Druid

Tales from the Post: Σκέψεις και μια αφιέρωση!

Planescape: Age of Spiders