Πόσο διαφορετικό είναι το 13th Age από τα D&D;

 Ημερολόγιο καραντίνας: Ημέρα 1: Πόσο διαφορετικό είναι το 13th Age από τα DnD;. Ξεκινάνε με τα πιο γνώριμα χαρακτηριστικά:


  1. Βασικό d20 με το μεγαλύτερο ίσον καλύτερο. Τα νούμερα είναι εκθετικά δηλαδή 1ο επίπεδο πολεμιστής με μακρύ σπαθί 1ζ8+ διάφορα modifiers αλλά 5ο επίπεδο 5ζ8 +  modifiers. Μόνο 2 saving throws (επιτέλους) Physical and mental defense!

  2. Οι ήρωες επιλέγουν ταλέντα τα οποία είναι στα building blocks της εκάστοτε κλάσης. Οι επιλογές είναι συνήθως 3 και το αποτέλεσμα είναι ότι 2 μάγοι για παράδειγμα δεν είναι ίδιοι. 

  3. Υπάρχουν και τα feats τα οποία τα χτίζουμε πάνω στα ταλέντα που έχουμε επιλέξει ενισχύοντας τις προϋπάρχουσες επιλογές μας. Επίσης υπάρχουν και μερικά feats προσβάσιμα σε όλους πχ improve initiative.


Και από εδώ ξεκινάνε τα καινούργια χαρακτηριστικά του συστήματος:


  1. Escalation dice. Όταν ξεκινά η μάχη τοποθετούμε ένα ζ6 στο τραπέζι και στον 2ο γύρο της μάχης το τοποθετούμε στην θέση με τον αριθμό 1. Μετέπειτα σε κάθε γύρο ανεβαίνει μέχρι το αριθμό 6. Όλη η ομάδα λαμβάνει το συν στην μάχη και συγκεκριμένα στην επίθεση. Υπάρχουν κλάσεις-ταλεντα που χρησιμοποιούν αυτόν τον αριθμό όπως επίσης ορισμένα επικά τέρατα.

  2. ICONS: Είναι οι διάφοροι Uber NPCs ενός καμπειν αλλά μπορούμε να προσθέσουμε και τις διαφορές οργανώσεις που προσπαθούν να ελέγξουν τον κόσμο. Αυτές οι δυνάμεις επηρεάζουν την ιστορία και τον κόσμο. Οι ήρωες στα πρώτα σεσσιον επιλέγουν 3 από αυτούς και τοποθετούμε ένα ζάρι το οποίο αντιπροσωπεύει την σχέση του ήρωα με το αντίστοιχο ΙΚΟΝ. Οι σχέσεις που μοιράζονται πρέπει να είναι 3 διαφορετικών ειδών: θετικές, αρνητικές και μπερδεμένες. Στο τέλος του κάθε σεσσιον οι ήρωες ρίχνει τα ζάρια, ο αφηγητής τα συμπληρώνει και μετά στήνει την ιστορία ανάλογα με τις ζαριές της ομάδας. Φυσικά το κάθε καμπειν έχει τα δικά του ICONS.

  3. One unique thing. Όλοι οι ήρωες έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό! Αμολυστε την δημιουργικότητα σας! Μερικά παραδείγματα: είμαι νεκροζωντανος αλλά μοιάζω με ζωντανός, είμαι ένας άγγελος σε σώμα ανθρώπου, παιδί ενός πεθαμένου θεού. Ο χαρακτήρας μου στον Κώστα, Τριστάνος, το φάντασμα του στέρεψε την ζωή αλλά του έδωσε την αρχαία γλώσσα του νεθεριλ. Εδώ προσπαθούμε για αφηγηματικές δυνάμεις και όχι για μηχανιστικά πλεονεκτήματα. 

  4. Background! Δεν υπάρχουν skills αλλά ο κάθε ήρωας λαμβάνει 8 πόντους και μοιράζει σε προτάσεις για παράδειγμα. Είμαι ένας ιερέας αλλά ως παιδί μεγάλωσα στον δρόμο και έκλεβα για να επιβιώσουν έτσι μπορώ να γράψω κλέφτης του δρόμου +4 (ξόδεψα 4 πόντους). Έτσι το κάθε τέστ αν έχει σχέση η προσπάθεια του χαρακτήρα με την κατάσταση μπορούμε να προσθέσουμε το +4. Ακόμα ένα δημιουργικό  κομμάτι του ήρωα.

  5. Montage: Ένα πολύ όμορφο υποσύστημα στο οποίο η ομάδα χωρίζεται σε 2 μικρότερες ομάδες. Η πρώτη περιγράφει τις δυσκολίες που συναντήσαν στο δρόμο και η δεύτερη πως κατάφεραν να τις ξεπεράσουν.




Comments

Popular posts from this blog

Tales from the Post: Σκέψεις και μια αφιέρωση!

Heroic Fantasy: Class Acts: Druid

White Box Hero: Session 0 (Tales from Rumerike)