AGE rpg systems. Μίνι παρουσίαση.

AGE rpg system.

Σε αυτήν την ενότητα θα μελετήσουμε 2 αδελφικά συστήματα, το παλιό Dragon AGE system και το καινούργιο Fantasy AGE (http://greenronin.com/). Το πρώτο σύστημα λοιπόν είναι βασισμένο ένα από τα καλύτερα παιχνίδια στον υπολογιστή που έφτιαξε η Bioware στην μετά Baldurs Gate εποχή. Η Green Ronin λοιπόν αφού έλαβε τα δικαιώματα έφτιαξε το πρώτο AGE σύστημα όπως το αποκαλεί. Πέρσι τέτοιο καιρό αποφάσισε να απογυμνώσει το σύστημα από τις ρίζες του Dragon AGE και έφτιαξε ένα γενικότερο σύστημα για να ταιριάζει σε περισσότερες θεματικές. Το συστήματα έχουν στην πραγματικότητα 3 διαφορές αλλά οι ομοιότητες είναι αρκετές περισσότερες. Ας τα δούμε συνοπτικά πρώτα και έπειτα θα ακολουθήσουν και οι λεπτομέρειες.

Πλεονεκτήματα
Μειονεκτήματα
Αφήνουμε το ζ20 και περνάμε σε ένα 3ζ6 σύστημα. Έχει διαφορές αλλά βρίσκονται στην σφαίρα των πιθανοτήτων. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι είναι πιο εύκολο να πετύχουμε τους μεσαίους αριθμούς λόγω των αριθμό των ζαριών.
Στην αρχή επιλέγεις μόνο ανάμεσα σε 3 κλάσεις. Warrior, Rogue, Wizard!!! Δεν έχει ιερέα (ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί house rules!!)
Το 3ζ6 καλύπτει και τους 3 πυλώνες του παιχνιδιού. Μάχη, εξερεύνηση και role playing.
Στο default σύστημα ουσιαστικά ο γιατρός της υπόθεσης είναι ο μάγος ειδικευμένος στην μαγεία της γιατρειάς. Απαράδεκτο!!
Σε περίπτωση που ρίχνουμε στα ζάρια 2 όμοιες ζαριές το τρίτο ζάρι παράγει stunts points. Αυτούς τους πόντους τους χρησιμοποιείς για να κάνεις τα κολπάκια. Αφοπλισμός, δυνατότερη μαγεία, διπλές επιθέσεις κτλ.
Του λείπει η τετράγωνη ισορροπία της 4ης έκδοσης του dnd.
Τα Stunts points είναι ένα ωραιότατο σύστημα και αποτελεί και το ατού των συστημάτων.
Θέλει λίγο προετοιμασία από τον αφηγητή για να τρέξουν ομαλά οι αναμετρήσεις.
Οι κανόνες είναι από τους καλύτερους που έχω δει όσον αφορούν τους νέους παίχτες.

Οι κλάσεις είναι πάρα πολύ λίγες αλλά οι επιλογές σε κάθε επίπεδο είναι αρκετές.

Καλή κοινότητα με αρκετά εξτρά καλούδια.

Η μαγεία χρησιμοποιεί mana points.

Οι χαρακτήρες έχουν περισσότερες επιλογές σε στατιστικά και skills. Ο λόγος είναι για επεκτείνουν την αρχική επιλογή ανάμεσα μόνο σε 3 κλάσεις.

Στο roll20 είναι ένα από τα κορυφαία παιχνίδια. Ο λόγος είναι ότι τρέχει γρήγορα με την μια ζαριά που τα κάνει όλα (φυσικά ρίχνουμε και την ζαριά της ζημιάς)




Μερικές λεπτομέρειες.

Για να πάρετε μια ιδέα θα σας παραθέσω 3 πίνακες. Ο 1ος μας δείχνει πως φτιάχνουμε τα στατιστικά μας. Ο 2ος μας δείχνει τα skills και πως αυτά επηρεάζονται από τα αρχικά στατιστικά και ο 3ος πίνακας έχει τις διαφορές ανάμεσα στα 2 συστήματα.

1ος πίνακας

3d6 roll
Abilities

3
-2
4-5
-1
6-8
0
9-11
1
12-14
2
15-17
3
18-20
4

2ος πίνακας (στο περίπου γιατί είχα κάνει κάποιες αλλαγές για να το ταιριάξω στο σμαράγδι)


Core Abilities
Focus Abilities
Accuracy
Arcane Bolt, Smite, all weapons (focus individually)[1].
Charisma
Animal Handling, Bargaining, Deception, Disguise, Etiquette, Gambling, Investigation,
Leadership, Performance, Persuasion, Seduction.
Constitution
Drinking, Rowing, Running, Stamina, Swimming.
Dexterity
Acrobatics, Calligraphy, Crafting, Initiative, Legerdemain, Lock Picking, Riding, Piloting,
Sailing, Stealth, Traps.
Intelligence
Lore (Arcane, Cultural, History, Military, Natural), Brewing, Cartography, Cryptography, Engineering, Appraise, Healing, Navigation, Research.
Perception
Empathy, Hearing, Searching, Seeing, Smelling, Tracking, Ranged weapon bonus damage[2].
Strength
Climbing, Driving, Intimidation,
Jumping, Smithing, Melee weapon damage[3].
Wisdom
Courage, Faith, Morale, Self-Discipline


3ος πίνακας (οι διαφορές)

Dragon Age
Fantasy Age
Ένα στατιστικό επηρεάζει την πιθανότητα να πετύχουμε τους εχθρούς και την πόση ζημιά προκαλούμε (αθάνατο dnd)
Ένα στατιστικό για την ευστοχία και ένα για 2 για την ζημιά (melee and ranged). Άρα μπορούμε να συναντήσουμε αντιπάλους που προκαλούν μεγάλη ζημιά αλλά δεν πετυχαίνουν και πολύ συχνά.
Χρησιμοποιεί τα ξόρκια από το αυθεντικό παιχνίδι στον υπολογιστή.
Έχει αρκετές κατηγορίες, Arcanas. Εδώ θα βρούμε Holy Arcana, Healing Arcana, Elemental Arcana etc
Οι ήρωες αποκτούν τις ειδικότητες του πέρα από τις αρχικές λίγο αργά (6ο επίπεδο)
Πάμε γρήγορα και μοντέρνα (4ο επίπεδο)
Μιλάμε για ένα καταπληκτικό το υπάρχον setting. Να φανταστείτε ότι το αρχικό βιβλίο είναι 400+ σελίδες και οι κοινότητα έχει γράψει άλλες τόσες σελίδες εξτρά υλικό.
Γενικούρες και θέλει δουλίτσα από τον αφηγητή. Το αρχικό βιβλίο είναι 196 σελίδες και υπάρχει ένα setting το οποίο το αγοράζεις εξτρά αλλά είναι ένα συνδυασμός fantasy and science fiction.
Στην αρχή επιλέγουμε έναν συνδυασμό φυλής και background. Φαίνεται παράξενο και δέχτηκε αρκετές κριτικές. Από την άλλη είδα ότι είναι εύκολο να φτιάξεις τα δικά σου και σου δίνει την δυνατότητα να επεκταθείς εύκολα για παράδειγμα σε ένα sub race.
Κλασσικά τα πράγματα είναι ξεχωριστά. Έτσι διαλέγουμε φυλή, background και τέλος την κλάση μας.

Ειδικότητες.

Για να σας δώσω ένα παράδειγμα για το τι είναι οι ειδικότητες. Στο Fantasy AGE έχουμε 4 ανά κλάση δηλαδή 12 ειδικότητες. Νομίζω ότι με τα ονόματα θα καταλάβετε περί τίνος πρόκειται:

Warrior
Rogue
Mage
Berserker
Assassin
Arcane Scholar
Guardian
Duelist
Elementalist
Knight
Sharpshooter
Miracle Worker
Mage Hunter
Swashbuckler
Sword Mage

Φτάνεις λοιπόν στο 4ο ή στο 6ο επίπεδο ανάλογα με το σύστημα και διαλέγεις προαιρετικά μια ειδικότητα. Προαιρετικά γιατί για παράδειγμα οι μάγοι μπορούν να διαλέξουν να μην πάρουν ειδικότητα και να δυναμώσουν κατηγορίες (Arcanas) από την μαγεία τους. Αλλά όπως είπα και πριν ευτυχώς υπάρχει και το εξτρά υλικό.

Stay safe and up to the stories…
Sir Oliva De ilien.



[1] Slashing weapons (swords, axes etc), Bludgeoning weapons (Staff, maces etc), Piercing weapons (Rapier, Spear etc), Complex-Exotic weapons or Flex weapons (Polearm, Halberd etc), Arcane Bolt (Mage attack option), Smite (Priest attack option).
[2] Cannot be focused.
[3] Cannot be focused.

Comments

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Mini review or pure fun?

Heroic Fantasy: The Dragonlance Experiment

Dungeons & Delvers: Mighty heroes & Magic Potatoes