The effect engine: part 2.

Γιατί ΝΑΙ και γιατί ΌΧΙ ;

1. Είναι ένα σύστημα με μια μικρή κοινότητα και το οποίο η ίδια η συγγραφέας φαίνεται να το εγκατέλειψε. Αν και με διαβεβαίωσαν από την κοινότητα ότι θα επιστρέψει σε κάποια φάση. 

2. Είναι DnD ή είναι κάτι άλλο; Νομίζω ότι είναι. Το αγαπημένο μας παιχνίδι ρόλων νομίζω ότι βασίζεται στην διακριτές κλάσεις/φυλές και όχι στο σύστημα. Για παράδειγμα αν δεν μας αρέσει το 3d6 το αλλάζουμε σε d20, εύκολα και απλά.

3. ΑΝ ποτέ αποφασίσουμε να γράψουμε κάτι όλοι μαζί θα μπορούμε να εκμεταλλευτούμε και τα 2 open licences χωρίς νομικούς περιορισμούς (αν και νομίζω ότι άλλοι είναι ειδικοί στο θέμα). Και ίσως να προσπαθήσουμε ένα kickstarter. Έχουμε μυαλό, έχουμε όρεξη και είμαστε αρκετοί DMs με πολλές ιδέες και άπειρες ιστορίες στο κεφάλι μας. 

4. Από την κοινότητα κυκλοφόρησαν 2 επιπλέον βιβλία μέσα σε 3 χρόνια. Άρα η κοινότητα παρόλο που είναι μικρή και εγκαταλελειμένη προσπαθεί να φτιάξει καινούργια πράγματα. 

5. Σε μερικά σημεία φαίνεται τα ζάρια που θα ρίχνεις είναι αρκετούτσικα. Για παράδειγμα στην μάχη όπου προσθέτεις στην ζαριά σου και την υποτιθέμενη ζημιά του όπλου σου.

6. Δεν ξέρω αν το σκέφτηκε η συγγραφέας αλλά είναι ένα παιχνίδι το οποίο οποτε το θελήσεις μπορείς να το παίξεις χωρίς κανένα ζάρι...(Απλά απίστευτο!!!).  Απλά γενικεύεις τον κανόνα από τα resistances. Φαίνεται περίεργο αλλά δεν είναι, για παράδειγμα ο Ντόριαν πολεμάει με ένα μεγάλο σπαθί, και έχει STR 16. Αντί για να 3d6 + 6 + 1d8 vs Defense έχει ήδη υπολογισμένο το εξής STR attribute+weapon damage max αρα 24. Άρα όλες οι επιθέσεις του Ντόριαν είναι σαν να ρίχνει 24. Πάρτε αυτό και προσθέστε το σε όλα το παιχνίδι, τέρατα, NPC, social interactions and resolutions and skills/spells. Το παιχνίδι ξεφεύγει και γίνεται όχι απλά γρήγορο αλλά σφαίρα. Τέρμα τα 1 hour encounter για να νικήσεις 5 γκόμπλιν!!!

7. Και φυσικά θα μου πείτε ότι παιχνίδι ρόλων χωρίς ζάρια δεν γίνεται και η απάντηση μου θα είναι η εξής. Όλες οι μάχες δεν είναι ίδιες. Ανα πάσα στιγμή μπορείς να το αλλάξεις σε κανονικές ζαριές. Έτσι λοιπόν στις μεγάλες στιγμές της ιστορίας το ζάρι μετράει. Επιπρόσθετα όπως είπαμε τα χαρακτηριστικά της φυλής.κλάσης και υπόβαθρου  προστίθενται σε όλες διεκπαιρεώσεις. Με το "χωρίς ζάρια" σύστημα οι ήρωες καλούνται να κάνουν πραγματικό role playing γιατί κάθε φορά που θα το κάνουν θα έχουν ένα +1 per trait. Κοινώς οι DM σε συνεργασία με τους παιχτες μπορούν να φτιάξουν traits ηρώων σταματώντας ίσως σε μεγάλο βαθμό την μονομερή δημιουργία του φανταστικού μας κόσμου. Μεταφέρουμε έτσι την βαρύτητα από ένα παιχνίδι "μαθηματικών" σε ένα παιχνίδι "καθαρής αφήγησης". 

8. Το "χωρίς ζάρι" σύστημα επίσης μας δίνει την ικανότητα να τρέξεις μια ιστορία μέσω αλληλογραφίας χωρίς δυσκολία. Και πιστέψε με ότι εκεί έξω έχει μια τεράστια κοινότητα η οποία παίζει rpg με αυτόν και μόνο τον τρόπο.

9. Η συμβατότητα του ΜνΜ με το Advanced Dungeons and Dragons 2nd και πριν (Basic Dungeons and Dragon, Adnd 1st) είναι περίπου στο 90%. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε ατελείωτο υλικό!!! 

10. Όποιος θέλει μπορεί να το αγοράσει μέσω του Drivethrough ΄ή ( http://www.modiphius.net/products/monsters-magic-roleplaying-game-pdf) rpg και το pdf κοστίζει 8 ευρώ περίπου. Αν θέλετε απλά να το ρίξετε μια ματιά μπορώ να το μοιράσω μέσω του google drive μου. Ψάχνω εδώ και ένα μήνα να αγοράσω το βιβλίο αλλά χωρίς επιτυχία ...

Κλείνωντας έχω να προτείνω την δημιουργία μιας μικρής ομάδας για να το δοκιμάσουμε. Αν έχετε όρεξη και χρόνο σας περιμένω σε ένα ακόμα ταξίδι...

Stay safe and Up to the stories...




Comments

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Mini review or pure fun?

Heroic Fantasy: The Dragonlance Experiment

Dungeons & Delvers: Mighty heroes & Magic Potatoes