Κήρυγμα περί Δαιμόνων

Ιδού ένα post-προσφορά στους ταλαίπωρους-αλλά-παραταύτα-φιλόδοξους DMs.

Η χρήση Δαιμόνων στο RPG έχει σε γενικές γραμμές δαιμονοποιηθεί για κάποιους παράξενους λόγους (πιθανότατα εξαιτίας της ανόητης φήμης που κυκλοφορεί σχετικά με το ότι παρέχεται άνετα η δυνατότητα να "πουλήσει" κανείς την ψυχή του ακόμη και ως PC στον Ωξαποδό κατά τη διάρκεια ενός απλού RPG session από έναν ραδιούργο DM και να μη το πάρει είδηση...δηλαδή εξαιτίας κακεντρεχειών). Παρά ταύτα, πρόκειται για ένα εξαιρετικό 'εργαλείο' για την επίλυση προβλημάτων ασυμφωνίας μεταξύ μεθόδων μαγείας ή/και τεχνολογίας - και την απλούστερη virtual machine που μπόρεσα να στήσω για τον σχεδιασμό οποιουδήποτε συστήματος (...για τις παλιοσειρές -aka ancient ones- πρόκειται για ένα από τα πρώτα εργαλεία για τα οποία με οδηγήσατε στο να φτύσω αίμα μέχρι να το υπομείνετε...φτού σας ρε!).

Η ιδέα είναι σχετικά απλή (όπως τα περισσότερα άλλωστε!): αντί να (επαν)οργανώνεται το 'σύστημα' μαγείας σε κάθε νέο ή customised game version, μπορούμε να 'στήσουμε' κάποιες 'background processes' οι οποίες θα ελέγχουν την διάδραση της μαγείας (με τον ευρύτερα δυνατό ορισμό) με τον χαρακτήρα. Συνεπώς ένας δαίμονας μπορεί να αποτελεί για τον κάθε χαρακτήρα τον agent της μαγείας στον κάθε κόσμο (με άλλα λόγια τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζει την μαγεία μέσω Spells).

Αν αυτός είναι μόνο ένας σε όλο τον (κάθε) κόσμο, τότε θα είναι ουσιαστικά ένας θεός των spell (όχι απαραίτητα -χωρίς βέβαια να αποκλείεται- της μαγείας αλλά της μορφοποίησης της προς χρησιμοθήρευση από τη δημιουργία/τα δημιουργήματα). Αν είναι όμως παραπάνω, τότε παρέχεται (μέσω ατμοσφαιρικού RP παρακαλώ!) η δυνατότητα να έχει πρόσβαση ο κάθε spellcaster σε ένα συγκεκριμένο (και βεβαίως βεβαίως πλήρως ελεγχόμενο από τον DM) πλήθος spell κάθε φορά. Τα spells τότε αποτελούν ένα επιπλέον RP στοιχείο αφού μπορούν να εξαρτώνται από το κατά πόσο ο εκάστοτε δαίμονας είναι διαθέσιμος, τί ανταλλάγματα ζητάει κάθε φορά (που μπορεί να είναι ακόμη και διαπραγματεύσιμα σε real-time), τι effect θα προσφέρει, με ποιούς τρόπους θα επικαλείται κλπ, δηλαδή στοιχεία που μπορούν να σχετισθούν άμεσα με το RP αλλά και πάντα υπό τον έλεγχο του εκάστοτε DM.

Προφανώς (αν δε με χάσατε μέχρι τώρα δηλαδή!), η δύναμη του κάθε spell, τα check, το casting time, αλλά ακόμη και το magic resistance μπορούν ευθύς να εξαρτώνται από τα χαρακτηριστικά που θέλει ο κάθε DM να περιλαμβάνει το κάθε campaign του ή ο κόσμος του γενικότερα. Συγχρόνως όμως, το κάθε campaign με διαφορετικούς DM και σε παντελώς διαφορετικούς κόσμους παραμένει συνεπές ώς προς το θέμα της μαγείας (υπερβαίνοντας compatibility issues με την μεταφορά παικτών από campaign σε campaign και από DM σε DM).

Υπό αυτό το πρίσμα, το spellcraft (γι'αυτούς που έχουν κολλήσει στα μυαλά τους τέτοιες παλια-τζούρες!) θα μπορεί να ερμηνεύεται από την 'ανακάλυψη' νέων spells ή νέων version υπαρχόντων spells από έναν κάποιο συγκεκριμένο δαίμονα εώς την (τελετουργική πάντοτε, ότι κι αν αυτό σημαίνει) προσθήκη των νέων spells στην λίστα των προσφερομένων spells του κάθε δαίμονα. Ομοίως, το knowledge arcana (για τους ίδιους κολλημένους) θα μπορεί να ερμηνεύεται από deciphering magic scrolls (για επίκληση νέων δαιμόνων για παράδειγμα) εώς spell identification (για χρήση σε συνδυασμό με το spellcraft). Και φυσικά αυτές είναι μόλις κάποια ενδεικτικα παραδείγματα για το πώς θα μπορούσαν να ερμηνεύονται σε κάθε κόσμο.

Αυτά για την ώρα (ας ελπίσουμε μετά τις εξετάσεις να επανέλθω στους φυσιολογικούς μου ρυθμούς και να πάψε να σκέφτομαι τέτοια!)

Μετά τιμής

Μαρσάλα

Comments

Oliva said…
Αλόχα φίλε μου και ελπίζω να είσαι καλά!

Σε ευχαριστώ για την ανάρτηση αλλά θέλω και τα περισσότερα. Κοινώς ήρθε η ώρα να μας δώσεις το σύστημα των δαιμόνων έτσι ώστε αν κάποιος/α θελήσει να το χρησιμοποιήσει να βρίσκεται σε έτοιμο. Φυσικά χρειαζόμαστε και κανένα απλό παράδειγμα για να μας δείξει πως τρέχει αυτό το σύστημα μαγείας. Να σου υπενθυμίσω ότι υπάρχουν καμιά 10 βιβλία στο αγαπημένο μας παιχνίδι από την 1η μέχρι και την 3η έκδοση που ουσιαστικά περιέχουν κανόνες δαιμονικής μαγείας αλλά είμαι σίγουρος ότι θα μας φέρεις προ εκπλήξεως.

Επίσης καλό είναι να μάθουμε μπας και αξιωθούμε να παίξουμε κανέναν ήρωα στις ιστορίες σου οποίος θα χρησιμοποιεί τέτοιου είδους μαγείας. Θυμάμαι από τα παλιά μόνο τον Άζραελ που έκανα τέτοια πράγματα (και είδες που κατέληξα…). Ελπίζω να τελειώνω και με τον Αρτούριο και ίσως με καινούργιους ήρωες να έρθει και το σύστημα των δαιμόνων.

Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι ότι δεν φτιάχνω ένα σύστημα για όλα τα campaigns αλλά μόνο για το σμαράγδι. Η δώρα χρησιμοποιεί άλλους κανόνες όπως και η Μάρθα. Η αλήθεια είναι ότι μας αρέσει η διαφορετικότητα (ανθρωπολογικά βίτσια…) Αλλά αυτό δεν συνεπάγεται ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια κομμάτια «άλλης» μαγείας ο ένας με τον άλλον.

Δεν θέλω να ανησυχείς γα την ψυχική μας υγεία (ταλαιπωρία κ.α.) η δημιουργικότητα με κρατάει ζωντανό φίλε μου. Θα ήθελα να προσθέσω κάποια δαιμονική μαγεία στο σμαράγδι αλλά ουδέποτε θα μπορούσε αυτή να αντικαταστήσει την «λίμνη» του Rolan για αυτό έφτιαξα το arcane corruption. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα συμβαίνει σε όλα τα campaigns και σε όλες τις εποχές του σμαραγδιού;-).

Θα περιμένουμε με αγωνία τους «δαίμονες» σου Μαρσάλα… (Και καλή επιτυχία στις εξετάσεις!!! )
Marsala said…
Να πω την αμαρτία μου, αντίθετα από παλαιότερα (και όπως πάντα μετά από εξαντλητικές συζητήσεις επί συζητήσεων με την Margo), πλέον έχω συγκεντρώσει τις προσπάθειές μου στην ευχρησιμοθηρευτικοποίηση των μεθόδων μου. Στο όνομα αυτής μου της προσέγγισης το 'σύστημα' των δαιμόνων μου όπως το αποκαλείς έχει τα απλά (και προ πολλού γνωστά) στάδια: Αφύπνιση, Επίκληση και Διάχυση, με το 1ο να κάνει δυνατή την πρόσβαση στο 2ο και 3ο στάδιο, το 2ο να επιτρέπει στον caster να αποφασίζει τί ακριβώς θα κάνει και αν είναι πρόθυμος τελικά να το κάνει (το arcane corruption που αναφέρεις για παράδειγμα θα συνέβαινε εδώ δηλαδή πρίν το effect), και το 3ο να καθορίζει αν θα γίνει κάτι και πώς αυτό θα γίνει (το effect). Προφανώς η συγκεκριμένη υλοποίηση (π.χ. με τη χρήση ή όχι της έννοιας των ανταλλαγμάτων σε κάθε στάδιο όπως το arcane corruption, με το χρόνο που απαιτεί η ολοκλήρωση κάθε σταδίου, οι απαιτούμενες τελετουργίες κλπ) εξαρτάται από τον κάθε δαίμονα/σύστημα μαγείας/κόσμο/DM κλπ και γι'αυτό και πρόκειται για μετά-έννοια που κάνει δυνατή την 'ενοποίηση' όλων(?) των διαδράσεων του οποιουδήποτε caster (ανεξαρτήτα από δαίμονα/σύστημα μαγείας/κόσμο/DM κλπ). Συνεπώς μή το βλέπεις ως ένα ανταγωνιστικό σύστημα μαγείας - αντίθετα, πρόκειται για συμπληρωματικό εργαλείο (κάτι σαν plug-in αν θέλεις!) που επιτρέπει για παράδειγμα όχι μόνο την (ήδη πολλάκις επαναλαμβανόμενη) ανάμιξη χαρακτήρων από κόσμο σε κόσμο αλλά και την ανάμιξη χαρακτήρων από DnD version σε version (...ω, ναι!).

Αυτά για τώρα - ώρα για διάβασμα και πάλι (κλαψ!)
Athar Vulrax said…
Συγγνώμη, μου είπαν ότι εδώ θα βρω δωρεάν ΜΡ3 της Αρβανιτάκη ,καλά ήρθα;

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Mini review or pure fun?

Heroic Fantasy: The Dragonlance Experiment

Dungeons & Delvers: Mighty heroes & Magic Potatoes