Η μαγεία στην 5η εποχή, 3ο μέρος, (είναι μια τεράστια ανάρτηση)

Μια σύντομη εισαγωγή.

Αρκετά χρόνια πίσω, το 1991 (να λείπουν τα σχόλια…) , έπεσε στα χέρια μου το DnD Box set. Το κουτί είχε ένα τρομακτικό κόκκινο δράκο ο οποίος έφτυνε την φωτιά του σε λίγους-κακόμοιρους ήρωες. Είχα ήδη κατά νου ότι θα μπορούσα να υποδυθώ έναν ιππότη, ένα κλέφτη, ένα πολεμιστή αλλά ποτέ μου έναν μάγο. Η μαγεία πάντα ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού. Είτε αυτή ήταν arcane or divine. Στην 1η και 2η έκδοση του DnD οι μάγοι ήταν απλά @#@$#$%$# ιδιαίτερα αν ξεπερνούσαν ένα συγκεκριμένο επίπεδο. Αυτό ήταν ένα γεγονός που κράτησε περίπου για 16 χρόνια (1984 1η έκδοση μέχρι 1999 τέλος της 2ης έκδοσης). Στο προοίμιο της 3ης έκδοσης το 2000 έγιναν πολλές προσπάθειες να εξομαλυνθούν οι τρομακτικές διαφορές ανάμεσα στους χρήστες της μαγείας και τα υπόλοιπα classes. Ο Monte Cook προσπάθησε αρκετά, αφαιρώντας και ελαττώνοντας την δύναμη της μαγείας αλλά και πάλι οι διαφορές ήταν πολλές. Το 2008 η 4η έκδοση εμφανίστηκε και ουσιαστικά ισοπέδωσε την μαγεία. Οι μάγοι πλέον ανήκουν στην υπό κατηγορία των Controllers οι οποίοι απλά ελέγχουν ως επί το πλείστον την ροή της μάχης και οι Sorcerers έγιναν οι dps κάτι για το οποίο έχω σημαντική αμφιβολία μιας και οι πολεμιστές είναι πλέον οι Kings of Dps. Σε πολλούς άρεσε αυτή η νέα ισορροπία και σε άλλους όχι. Στα δικά μου μάτια η μαγεία ήταν κάτι το ιδιαίτερο και άρα τάχτηκα υπέρ της δεύτερης κατηγορίας μάστερ. Δεν μπορώ να σκεφτώ τον κόσμο του σμαραγδιού χωρίς μαγεία πείτε το αδυναμία, κόλλημα, βίτσιο αλλά σίγουρα η μαγεία υπήρχε και υπάρχει. Σκεφτόμουν αρκετό καιρό πως θα ήταν τα πράγματα στην 5η εποχή του σμαραγδιού ιδιαίτερα στην μαγεία. Το ξέρω ότι με το να αποφασίσω να χρησιμοποιήσω την 3η έκδοση ως βάση η μαγεία θα ήταν αρκετές φορές η διαφορά ανάμεσα σε έναν ζητιάνο και έναν βασιλιά. Αφού λοιπόν είχα αποφασίσει να μείνω στην παραπάνω κατάσταση συνάντησα έναν τους κανόνες του Warcraft RPG of Arcane Corruption. Ήταν ένας ενδιαφέρον κανόνας με μεγάλα περιθώρια για το πολυαγαπημένο rp. Ξεκίνησα με αυτό ως βάση και σας παρουσιάζω το Arcane corruption and Divine Ordeals της 5ης εποχής.

Προς μια σύντομη αναδρομή της ιστορίας της μαγείας στο σμαράγδι.

Η μαγεία σε όλα τα campaigns που έτρεξαν μέχρι σήμερα στο σμαράγδι η μαγεία ήταν υπό περιορισμό. Ο τότε άφθαρτος της μαγείας Ρόλαντ προσπάθησε με επιτυχία να κρύψει από τους κατοίκους του κόσμου ξόρκια όπως teleport, summon, sending, gate, astral spells etc. Αυτήν ήταν μια κατάσταση που διήρκεσε για αρκετές χιλιάδες χρόνια. Η μερική απελευθέρωση της μαγείας έγινε πριν από 500 χρόνια, όταν έπεσε ο σκοτεινός άρχοντας, όταν οι άφθαρτοι έγιναν θεοί. Υπάρχουν μια σειρά από θεωρίες για την φύση και την εξέλιξη της μαγείας και φυσικά η αλήθεια είναι κάπου εκεί έξω. Η αλήθεια είναι ότι στα μάτια των απλών πλασμάτων η μαγεία είναι κάτι το διφορούμενο. Για παράδειγμα ξέρουν ότι έχει κάνει περισσότερο κακό από ότι καλό.

Από την απαρχή της μαγείας οι χρήστες ήρθαν αντιμέτωποι με το fatigue of magic κατά το οποίο έβλεπαν τα σώματα τους να κουράζονται κατά την εκτέλεση ενός ξορκιού. Τα τελευταία χρόνια ανακάλυψαν ότι η κούραση δεν ήταν κάτι που τους επηρέαζε τόσο πολύ όσο στο παρελθόν. Στο παρόν ανακάλυψαν το corruption of magic. Η μαγεία λοιπόν έμοιαζε σαν μια αρρώστια. Όσο πιο πολύ την χρησιμοποιούσαν τόσο περισσότερο έχαναν πρώτα το μυαλό τους και έπειτα την ίδια τους την ανθρωπιά. Κάποιος σοφός είπε ότι με μεγάλη δύναμη έρχεται και η μεγάλη ευθύνη όχι μόνο ως προς τα πλάσματα του σμαραγδιού αλλά και προς τους εαυτούς τους. Σας παρουσιάζω το arcane corruption.
Arcane Corruption.

Όλοι οι arcane users έχουν mental hit points equal wisdom+character level. Αυτοί οι πόντοι αντιπροσωπεύουν το sanity των μάγων. Το corruption check είναι ένα will vs DC το οποίο αλλάζει ανάλογα με την κατάσταση (θα υπάρξει ένας αναλυτικός πίνακας). Κάθε φορά που θα αποτυγχάνει μια ζαριά σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα ο χρήστης της μαγείας θα χάνει τα αντίστοιχα mental hit points. Όταν οι πόντοι μηδενίσουν την πρώτη φορά είναι ένα Minor corruption την 2η a moderate one και την 3η a major one. Κάθε φορά που αγγίζουν το 0 μετά ανεβαίνουν όπως στην αρχή.

1. Casts a spells at his maximum spell level available. DC 5+spell level, additional circumstances per day (DC +1 cumulative until the end of the day). Corruption=1

2. Casts a spells that he has prepared for the 1st time DC 10. Corruption=1d3

3. Uses a spell from a scroll which is above his normal level. DC 10+spell level, additional circumstances per day (DC +2 cumulative until the end of the day). Corruption=1d4.

4. Casts spells on unholy ground or during the presence of a minor demon/devil (6 HD), DC 13, additional circumstances per day (DC +2 cumulative until the end of the day). Corruption=1d6

5. Casts an enchanted spell (Meta magic feats). DC 15+spell level, Corruption=2d4.

6. Casts a spell at a presence of a demon/devil (7-12hd), DC 15, additional circumstances per day (DC +2 cumulative until the end of the day). Corruption=1d8.

7. Casts a spell at a presence of a lord demon/devil (12+ HD), DC 18, additional circumstances per day (DC +3 cumulative until the end of the day). Corruption=2d6.

8. Casts a spell that taps from a major arcane source, DC 25, Corruption=5d6.

9. Pushed spells DC=15+spell level (a wizard can only “push” a spells a number time per day equal to his intelligence modifier. “Pushed” actually taps recklessly into the Arcane resulting the spells to become a swift action), additional circumstances per day (DC +5 cumulative until the end of the day). Corruption=1d6.

Για να δούμε τι μπορούν να κάνουν οι χρήστες της μαγείας για να ξεφύγουν από τα παραπάνω.

1. A week without using arcane removes 1 point of corruption.

2. A week without using arcane in an isolated area/holy/church removes 2d3 of corruption points.

3. Atonement with a proper quest/sacrifice removes 1d6+1 per 2 caster levels corruption points.

4. Wish/Miracle removes all corruption points.

5. Minor effects can be removed by a restoration.

6. Moderate effects can be removed by a greater restoration.

7. Major effects can be removed by a breath o life (new 9th cleric spell)

Σε όλα τα corruption check υπάρχουν οι εξής διαφορές ανάμεσα στα classes ( wizards= +0. Sorcerer = -2 to all will, bards = +1)

Πιστεύω ότι αυτά είναι καλά για αρχή. Τα corruption effects θα είναι ανάλογα με το είδος της πιο πολυχρησιμοποιημένης σχολής μαγείας. Για παράδειγμα ένα χρήστης συνεχούς προστατευτικής μαγείας μπορεί να ξεκινάει με μια μικρή ψύχωση στο minor και να φτάνει σε ένα τρομερό φόβο (will dc 20) για τα ταξίδια στο major επίπεδο!!! Φυσικά δεν θα σταματήσουμε καθώς το corruption θα είναι μια διαδικασία που θα γίνεται κατόπιν συζήτησης του μάστερ και του παίχτη (θέλω την φαντασία σας!! ). Στο τελευταίο όμως στάδιο μετά το major corruption ο παίχτης χάνει τον έλεγχο του ήρωα του.

Divine Ordeals.

Οι άφθαρτοι έγιναν πλέον θεοί μετά την νίκη των ίδιων και των θνητών ενάντια στον σκοτεινό άρχοντα. Οι ιερείς των θεών γνωρίζουν ότι με την πίστη και με την υπακοή έρχεται στα χέρια του η χάρη των θεών δίνοντας τους την δυνατότητα να κάνουν πράγματα και θαύματα ;-). Χρησιμοποίησα ουσιαστικά την ίδια φιλοσοφία με τα παραπάνω. Faith points= will+character levels. Όταν περάσουν και τα 3 στάδια ο ιερέας θα πρέπει να εκπληρώσει ένα ordeal του θεού του. Όταν περάσει και στο 4ο και τελευταίο στάδιο ο ιερέας είναι έτοιμος να πάρει μέρος σε ένα test of faith το οποίο θα το αφήσω για άλλη ανάρτηση. Και φυσικά αυτοί είναι πόντοι που δεν γιατρεύονται απλά συνεχίσουν μέχρι να έρθει η ώρα του ordeal/test of faith και μετά επανέρχονται στα κανονικά. Ουσιαστικά ένας ιερέας «χάνει» πόντους πίστης ίσους με το επίπεδο μαγείας που κάνει κάθε φορά.

Συγνώμη για την τεράστια ανάρτηση!! Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν τελείωσα με την μαγεία και τους χρήστες της και τώρα ήρθε η σειρά για τις φυλές που βόσκουν στον κόσμο του σμαραγδιού ;-). Και φυσικά περιμένω τα σχόλια σας!!!

Comments

Marsala said…
...kai me tis neraidoules ti 8a ginetai???
Oliva said…
Για ποιες νεράιδες μιλάς; Του νερού ή του δάσους; Τις παρθένες ή μη; Lol ;-)
Athar Vulrax said…
Τι;Δηλαδή όλο η διαφθορά θα είναι να φοβάσαι τα ταξίδια;Σιγά το πράγμα...και εγώ που περίμενα ότι θα πιάνεις ομήρους τους συντρόφους σου και θα εκβιάζεις τον κόσμο να σου κάνει Σόδομα και Γόμορρα για να τους αφήσεις. Αυτό θα πει διαφθορά. Να περνάς στην αντίπερα όχθη...Αυτοί που περίμεναν να τους βοηθήσεις, να χειραγωγούνται, οι φίλοι σου να αποπλανιούνται και να βρίσκονται μαχαιρωμένοι πισώπλατα με τα κορμιά τους να σαπίζουν στους βάλτους. Όχι το να φοβάσαι να ταξιδέψεις!Βέβαια, θα μου πεις, άμα αυτό συμβεί γρήγορα πάπαλα το καμπεϊν! Αλλά ας μείνουμε πιστοί στις ονομασίες, αλλιώς ας μην λέγεται corruption , ας λέγεται spell desease or negative magic feedback or mirror magic sideeffect or self harmfull casters symptom or the emerald wizardry complex or something!

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Mini review or pure fun?

Heroic Fantasy: The Dragonlance Experiment

Dungeons & Delvers: Mighty heroes & Magic Potatoes