Ravenloft essentials: Fear, Horror and Madness check.

Αυτός λοιπόν είναι ο μηχανισμός που θα χρησιμοποιήσω για το φόβο – τρόμο – τρέλα στο Ravenloft. Μπορεί να σας φαίνονται πολύπλοκα αλλά σας διαβεβαιώνω ότι δεν είναι έτσι. Μόλις ξεκινήσουμε θα δείτε ότι δεν είναι τίποτα σπουδαίο.




Fear check.

When

1) Certain monsters and encounters. 2) for role-playing reasons decided by players

The Roll

1) an unmodified saving throw >10 2 if the fear check is decided for Rp reasons the roll is modified , saving throw>9

Condition

1) Fear is an ongoing condition (roll for saving throw at the end of each players’ turn as long as the source of the fear persists) Exceptions: certain class powers or feats.
2) A player under this condition actually grants combat advantage to enemies (+2 attack rolls)

Follow up

1) A roll of a natural 1 it leads to Horror check. This burden is truly unbearable.

Horror check

1) All the above (ongoing effect, combat advantage etc) except: unmodified saving throw >13 if failure roll a 20: 1-10 (Run away from the source at maximum speed. After 3 rounds calmness will come) 11-20 (Apply the condition as been stunned, coup de grace etc)
2) A roll of a natural 1 leads to madness check.

Madness check

Μετά από πολύ σκέψη αποφάσισα το madness ουσιαστικά να είναι ένα unmodified saving throw >10 μιας και θέλει δουλειά να φτάσετε μέχρι αυτή την κατάσταση. Το είδος της τρέλας θα αποφασίζετε κατόπιν συνεννόησης παίχτη και dm και φυσικά με γνώμονα το καλύτερο role play.

Comments

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Class Acts: Druid

Tales from the Post: Σκέψεις και μια αφιέρωση!

Planescape: Age of Spiders