Storytelling Mode

‘’…Ο Έρνιοθ σηκώθηκε με μια κίνηση. Τα αίματα από το χέρι του στόλιζαν την επιφάνεια του μαγικού του ραβδιού. Το τραύμα φαινόταν βαθύ αλλά αυτό δεν τον ενοχλούσε είχε πολεμήσει ήδη με τον Σέντρικ και τώρα ο σκοτεινός πρίγκιπας Αμντέους ήταν η μοναδική του ασχολία. Λίγα μέτρα πιο πέρα η ομάδα των ηρώων του Sun είχε μείνει άφωνη από την τιτανομαχία. Ο Αμντέους ήταν σίγουρος ότι θα κερδίσει αυτή την μάχη. Έσφιξε την τεράστια κατάνα με τα 2 του χέρια και με μια αστραπιαία κίνηση επιτέθηκε. Τα λευκά του μαλλιά ανέμισαν στον χώρο δημιουργώντας σχέδια στον αιθέρα. Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η μονομαχία του με τον Έρνιοθ ήταν σαν μια μουσική συμφωνία αλλά με ηθοποιούς στο πλατό. Η σύγκρουση των όπλων ήταν τρομερή και μια εκτυφλωτική λάμψη γέμισε τον χώρο. Η φωνή του Έρνιοθ ακούστηκε πρώτη: «Δεν ξέρεις πόσο περίμενα να σε συναντήσω. Ήσουν και είσαι ο καρπός της αποτυχίας μου». Τότε για πρώτη φορά στην ιστορία του σμαραγδένιου κόσμου τον σπαθί της αστραπής διαλύθηκε. Ο Αμντέους εκτινάθηκε στον αέρα και τα κομμάτια την μάσκας έπεσαν στο έδαφος. Αυτή η μάσκα που είχε κρύψει την ντροπή που ένοιωθε για τον πατέρα του, αυτή η μάσκα η οποία απλώχερα του δόθηκε από την γυναίκα του αδελφού του κοίτονταν τώρα σε δεκάδες κομμάτια. Ο Έρνιοθ χαμογέλασε και κοίταξε προς το πλευρό των ηρώων. Η Τάλιαν ένιωσε το χέρι του Φέανορ να ακουμπάει στον ώμο της και χαμογέλασε…’’

Πόσες ελπίδες θα είχε η ομάδα των ηρώων αν χρησιμοποιούσαμε τους κανόνες οποιαδήποτε έκδοσης; Σίγουρα όχι πολλές. 

Από την αρχή που ξεκινήσαμε το αγαπημένο μας παιχνίδι είχα μια μικρή κλίση προς τις μεγάλες αφηγήσεις για αυτό τι συχνό πείραγμα ήταν ότι μοιάζω με DVD και ότι οι παίχτες μου θέλουν να με βλέπουν να μιλάω (ευτυχώς δεν με κάνουν rewind για να ξαναρχίσω από το προηγούμενο κεφάλαιο). Σε αυτή λοιπόν την ανάρτηση θα αναφερθώ σε μια φάση του παιχνιδιού η οποία βοηθάει στην κορύφωση του δράματος μιας ιστορίας. Το όνομα της είναι Storytelling Mode. Σε αυτή την φάση οι κανόνες κάνουν πέρα γιατί απλά δεν τους χρειαζόμαστε. Αυτό το Mode θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα encounter το οποίο για να υλοποιηθεί με υπάρχων συστήματα όδηγεί σε απόγνωση και στο ρίξιμο δεκάδων ζαριών με τελικό προορισμό συνήθως την ήττα της ομάδας. Φανταστείτε πόση ώρα θα πολεμούσε μια ομάδα έναν θεό ή ένα αρχέγονο κακό και με ποιες συνέπειες. Για να μην παρεξηγηθώ αυτό δεν είναι ένα mode που βοηθάει τους παίχτες να κερδίζουν όσο βοηθάει να νοιώσουν την ιστορία μέσα από διάφορα twists of fate.

Simple Storytelling Mode.

Σε μια απλή ομάδα 3 ατόμων το βασικό Drama score είναι 30 (3PCx10). H νίκη λοιπόν καθορίζεται στις 3 νίκες. 1D20 each PC trying to reach the total number of 30 στις 3 νίκες οι παίχτες τελειώνουν το encounter. Τα Modifiers είναι πάρα πολλά κοινώς όσα θέλει ο DM αλλά κάποια βασικά είναι : PC who is involved in story (quest etc) +1, arcane magic +1, Divine magic +1, Artifacts +1 to +5 και το βασικότερο οι πολύ καλές ιδέες. Όταν λοιπόν ξεκινάει το Mode γίνετε η συζήτηση με την ομάδα για να βάλουμε το modifiers και μετά ξεκινάει το γλέντι. Υπάρχει η μεγάλη αφήγηση που ξεκινάει την κινηματογραφική ταινία και σε 3 φάσεις της περιγραφής ρίχνονται τα ζάρια.



Advanced Storytelling Mode.

Η φιλοσοφία παραμένει η ίδια απλά μπορούμε να αλλάζουμε τα βασικά μας νούμερα. Για παράδειγμα μπορεί να είναι το storytelling Mode να επηρεάζεται από το επίπεδο των ηρώων και το επίπεδο που θέλει να θέσει ο DM. Για παράδειγμα μια ομάδα 15 επίπεδο θα ρίχνει 1D20 + το επίπεδο του + Other modifies (δες παραπάνω). Με αυτήν την δεύτερη φάση ο DM ορίζει και το base Drama Score το οποίο μπορεί να είναι διαφορετικό από ένα απλό 30… 

Γιατί να υπάρχει αυτός ο κανόνας;

Τουλάχιστον στα δικά μου campaign οι παίχτες πολλές φορές έμεναν αμέτοχοι στις μεγάλες εξελίξεις όχι βέβαια ότι τους χαλούσε μιας και απολαύανε την ιστορία. Τώρα δίνω την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε αυτά τα τρομερά γεγονότα. Με 3 ζαριές ο καθένας δεν θα περιορίσουν μια αφήγηση η οποία διαρκεί 3 λεπτά αντιθέτως θα τους φέρει πιο κοντά στα γεγονότα.

Πως ενεργοποιείται το Storytelling Mode;

Απλά με 2 τρόπους. Ο πρώτος είναι όταν στην ιστορία εμφανίζεται ένα storytelling creature. Τα πλάσματα αυτά ΔΕΝ είναι όλα τα Monster Manual, Avatars, Demigods. Αυτά ματώνουν και πεθαίνουν… αλλά ΕΙΝΑΙ ίδιοι οι Θεοί (πόσες ελπίδες έχεις να σκοτώσεις την ίδια την Shar απλά καμιά..) και πλάσματα τα οποία είναι πέρα από την φαντασία των ηρώων. Ο δεύτερος τρόπος είναι όταν θελήσουν οι παίχτες. Με άλλα λόγια μια φορά σε κάθε session οι παίχτες ομόφωνα μπορούν να δηλώσουν ότι μπαίνουν storytelling mode μετατρέποντας οποιοδήποτε encounter από καθημερινή ρουτίνα σε φανταζιέ ή ακόμα ένα χαμένο encounter σε ένα επιτυχής. Τα δύσκολα βέβαια έρχονται στον DM ο οποίος καλείται να αναπλάσει την όμορφη ιστορία του με μια ωραία περιγραφή. 

Comments

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Class Acts: Druid

Tales from the Post: Σκέψεις και μια αφιέρωση!

Planescape: Age of Spiders